Technika

PRAGA V3S

Spotřeba je 30 l nafty na 100 km, nádrž má objem 120 l. Brodivost je 80 cm. Akumulátory jsou dva (12 V, 125 Ah), novější stroje byly vybaveny zásuvkou pro pomocné napájení spouštěče. Užitečná hmotnost vozu je 5 t na zpevněném povrchu a 3 t v terénu. Vůz disponuje hlavní a přídavnou převodovkou. V hlavní převodovce jsou k dispozici čtyři stupně pro jízdu vpřed, jeden stupeň pro jízdu vzad. Přídavná převodovka je dvoustupňová (silniční převod a redukovaný převod pro terén). Převodovka není synchronizována, řazení je nutno provádět s dvojitým vyšlápnutím spojky při vzestupném řazení a při sestupném nutno užít ještě meziplynu. Vedle sedačky řidiče se zapíná terénní redukce, přední náhon a naviják. Uzávěrky jsou ovládány mechanicky táhlem.
Motor je řadový, vzduchem chlazený šestiválec Tatra 912-1 o objemu 7412 cm3 s přímým vstřikem paliva, ventilový rozvod OHV, výkon 98 koní při 2 000 otáčkách za minutu.

 

PTS-10

PTS je pásový obojživelný transportér (samohybný přepravní prostředek) určený pro přepravu osob (72 osob), materiálu a některé techniky. Maximální zatížení transportéru na pevnině je 5000 kg a maximální zatížení ve vodě je 10000 kg. Osádku tvoří 2 osoby. Na silnici se transportér pohybuje rychlostí 42 km/h, přičemž průměrná rychlost na polních cestě se pohybuje v rozmezí 25 - 27 km/h. Rychlost plavby vpřed je 11,5 km/h a rychlost plavby vzad je nejnižší, a to 3 - 5 km/h.

 

AVIA DV 12 A 31

Avia slouží pro přepravu požárního družstva, přenosné motorové stříkačky a požárního nářadí. Z toho plyne, že Avia je funkční požární vozidlo, avia zámělkteré vzniklo speciální úpravou podvozku Avie 30. Na podvozek je ukotvena kabina řidiče pro dvě osoby a samostatná skříňová karoserie, která je rozdělena na dvě části. V přední části se nachází kabina pro družstvo o šesti sedadlech.

Druhá část slouží pro uložení požární techniky (např. hydrant bajonet, klíč k hydrantům), nářadí (např. rýč, lopata) a příslušenství (přenosná motorová stříkačka PS-12).

Avia je poháněna naftovým, vznětovým, řadovým, kapalinou chlazeným čtyřválcovým motorem s výkonem 60kW/3000 min-1 a objemu motoru 3596 cm3. Maximální rychlost Avia je 85 km/hod.

 

Odsávač kouře VTA 60

Souprava je složena z přívěsu, přenosného odsávače kouře, vzduchového potrubí a příslušenství. VTA 60 je přívěsný odsávač kouře a jeho agregát slouží k odsávání zplodin ze zakouřených prostor. Zplodiny jsou odváděny kouřovým potrubím. Odsávačem kouře lze provést i kombinovanou metodu, kdy se střídá odsávání kouře s přiváděním čerstvého vzduchu. Odsáváním kouře se zlepšuje protipožární zásah jednotky. Výkon odsávání kouře je až 600 m3/hod. při teplotě 20°C. Spotřebuje 6 litrů paliva na 1MH. Nejvyšší dovolená rychlost přívěsu je 80 km/hod.

 

Raft Gumotex Pulsar 450

Raft Gumotex Pulsar 450 je devítimístný nafukovací člun. Jeho konstrukce umožňuje plavbu po řekách různých obtížnostních stupních, a to od řeky klidné až po sjezd divokých horských řek s nejvyšší obtížností značenou WW5.Raft Raft je 450cm dlouhý a 210cm široký s ponorem 20cm. Konstrukci raftu tvoří obvodový válec, naf ukovací dno a příčné výstužné válce. Ve slepu mezi obvodovým válcem a dnem jsou vyseknuty otvory pro odtékání vody. Ho rní sedací část je opatřena protiskluzovou úpravou. Na vnější straně raftového válce se nacházejí čtyři rukojeti a kovové D-kroužky, které slouží, mimo jiné, k provlečení bezpečnos tního lana. Na dně raftu je sada úchytů pro nohy. K pohonu se používá delší kanoistická pádla.

 

Kalové čerpadlo Heron EMPH 80W, Elektrocentrála Heron EGM65 AVR 3E 6500W,

Kalové čerpadlo Heroncentrála Heron

-mkz- + \V/

Dýchací přístroje Saturn

Čtyři dýchací přístroje Saturn jsme z příspěvku sponzorů zakoupili na inzerát od hasičů z Velkého Března (Kraj Ústí nad Labem).

Dýchací přístroje Saturn

 

Přenosná motorová stříkačka PS-12